2017. jan 07.

Egy napi étkezésem, gyógyszereim.

írta: Kendő ereje
Egy napi étkezésem, gyógyszereim.

Az életmódváltásnak feltétele új szokások kialakítása, aminek legnehezebb része a helyes táplálkozás, hiszen a siker 70 %-ban ezen múlik.

Ha táplálkozás, akkor nem mindegy a mit, a mennyit, és a mikor. Nekem mindhárommal akadtak problémáim szeptemberig. Addig reggelizni egyáltalán nem szoktam, nem bírtam, mert nem voltam éhes. Volt olyan nap, amikor délután kettőkor ettem először. Akkor viszont kiadósan reggeliztem olyasmit, amit mások is szoktak, szendvicset, virslit, tojást, stb.
Második étkezés tartott délután öttől, ebédtől, napzártáig.  Akkor volt a csipsz, mogyoró, kukorica, egy kis gumicukorral, csokikákkal, nápolyival felváltva, tévé és gép előtt ülve.

Szeptembertől nem hagyom a testem éhezni. Legalább ötször eszem naponta, van, hogy többször is keveset.
Reggel gyógyszerrel kezdem a napot. Elsőnek a 100 mg leviotiroxin hatóanyag tartalmú tablettát veszem be. Fontos, hogy bő vízzel, a többi gyógyszertől külön kell bevenni, majd a bevétele után várni kell fél órát. Ezután következik a cukor gyógyszerem, ami jelenleg 2x1000 mg. metformin hatóanyagot tartalmaz. Az egyik a csökkent pajzsmirigy működésemet helyettesíti, a másik a hasnyálmirigyem inzulin termelését serkenti. A gyógyszerek különböző néven szerepelnek, de már megtanultam, hogy a hatóanyagot kell nézni, nem a gyógyszer nevét. Mindkettő vényköteles. Csak orvosi receptre váltható ki. Az orvos pedig vérvizsgálat alapján írhatja fel. Senkinek eszébe ne jusson valaki más gyógyszerét beszedni, mert nagyon komoly káros következményei, lehetnek!
Szedek még táplálék kiegészítőnek Spirulina kék-zöld algát, Ganoderma gomba kivonat kapszulát, ami a cukorszint javításában segít, 1000 mg Omega 3-at, D3 vitaminból 4000 mg-ot és 500 mg C vitamint.

Ilyenkor mérem meg először a cukromat és eszem meg a reggelimet. Első napokban kín volt a kötelező reggeli, de a kórházban, a gyógyszer mellé muszáj volt enni is. Így ezt mára megszoktam. Ha reggel, akkor reggeli.
Szerencsémre kenyeret már a cukorbetegségem előtt is keveset ettem, így az nem hiányzik. Ha mégis eszem, akkor teljes kiőrlésűt, egy vékony szeletet. Reggelire megfelelő a tojás, virsli, felvágott, zöldség, omlett és ezek rengeteg változata. (Sokan reggelire eszik a zabkását, nekem az nem elég reggelire és a cukrom is megemeli.) Ismeritek a táplálékok szénhidrát tartalmát? Tudjátok, hogy az nem egyenlő a kalóriájával? Aki cukorbeteg, annak tisztában kell ezzel (is) lennie.

Délelőtt mindig van munkám, elintéznivalóm, így ezt akkor szoktam végezni.
Ilyenkor tízóraira vagy egy almát, vagy egy cukormentes müzlit eszem.
Tényleg, tudjátok, hogy egy bevásárlás felér egy súlyzós és cardió edzéssel?

Nálam az ebéd a legnagyobb étkezés, abba teszem bele a napi húsadagomat. A legtöbb szénhidrátot is az ebéd tartalmazza. Nekem ebédre ezek váltak be: Brokkolis hús - krumplival (batátával), vagy brassói zöldség körettel, vagy sajtos hús nyers salátával. Csak a képzelet szab határt az ötleteknek.

kaja2.jpg

 

Uzsonnára engedem meg magamnak az olyan tejterméket, ami hozzáadott cukor nélküli, például egy szelet sajtot.
Vagy ha ezt nem kívánom itt is gyümölcsöt eszem, de szigorúan edzés után!

Vacsora általában nyers saláta egy kis felvágottal vagy virslivel! :)

Folyadékot régebben a cukros üdítőket kedveltem, a zöld ice teát. Ma a tisztított víz a fő italom, amiből megiszom több litert naponta. Ha megyek valahová, vagy nagyon megkívánom, akkor a nullás kóla is legurul. Kedvencem maradt a zöld tea, de már cukor nélkül.

Nagyon fontos és igyekszem a mennyiséget betartani. Mégis van amikor nehezemre esik megenni az adagot. Például edzés után nem kívánom úgy az ételt, de muszáj, mert már mint mondtam, nem szabad a testet éhezni hagyni!

kaja1.jpg

A képen a mai ebédem, kuszkusz, jégsalátával, paradicsommal, és csirkemell van a tejszínes öntet alatt.

Legközelebb azt hiszem arról írok, miért szita már az ujjam. Lehet átestem a ló túloldalára?

Pacsi Bogi :)

Szólj hozzá

terápia táplálkozás cukorbetegség Sándor Bogi